jueves, 22 de diciembre de 2011

SESSIÓ 20- Dijous 22/12/12

Bon dia,
avui hem  destinat la sessió a finalitzar les tasques 4 i 5.2 de la part de l'Eduard. Realment ha estat una classe bastant estressant per algunes persones, ja que, molts no havíen começat a realitzar les tasques o no sabien com fer-ho i l'Eduard s'ha passat tota la classe resolent dubtes i ensenyant-nos a fer els recursos més complicats, com per exemple : RSS que l'hem pogut realitzar a través de la pàgina web. 
Considero que a través d'aquest bloc he aprés a realitzat moltes coses noves que anteriorment no sabia fe,com per exemple : un voqui, etiquetes del missatge, llista de blogs, RSS, incloure rellotges,... és una de les poques assignatures en les quals considero que realment si que estic aprenent moltes coses significatives, ja que, l'aprenentage que realitzo és significatiu.

Bé,com que és l'últim dia de classe abans de les vacances de Nadal, us desitjo unes molt bones festes i un pròsper any   nou a tots.

martes, 20 de diciembre de 2011

SESSIÓ 19- Dimarts 20/12/12

Avui amb en Joan Anton hem realitzat les exposicions de les diferents estades a les escoles que vam fer tots els companys de classe en relació a les TIC. Hem pogut comprovar, doncs, que no tots els centres disposen dels mateixos recursos telemàtics ni alhora de la mateixa quantitat ni qualitat d'aquest material per treballar .

En aquest cas, la nostre , l'escola Montserrat, era una de les que menys recursos i eïnes informàtiques disposava comparada amb la resta de centres. Aquesta només gaudia de 3 pissarres digitals, alguns ordinadors portatils i l'aula d'informàtica amb ordinadors i altres projectors de diapositives apart dels reproductors de vídeo i de música.  En canvi, un grup ha estat a l'escola amb més ordinadors de tot Espanya i evidentment també disposava de molts altres recursos.
S'ha creat un debat entre tots, en el qual, s'ha comentat la manca de subbencions que dóna l'estat a les escoles... i més ara amb les retallades. També és veritat que depenent de l'escola , inverteix més o menys diners a la destinació d'eïnes informàtiques, no obstant això, la majoria de mestres amb els quals hem tingut el plaer de tractar entre tots estan disposats a treballar amb aquestes i a través de l'aprenentatge autònom o a través de cursets s'enriqueixen per saber i conèixer millor noves utilitats i programes per treballar amb els infants. Uns pocs encara són bastant retisents a utilitzar-los, més per la por de no fer-los servir i la mandra de posar-s'hi a treballar i aprendre-ho que no pas perquè no els agradi.

D'aquesta classe n'aprenc, doncs, que la predisposició a aprendre és indispensable per seguir treballant amb les tecnologies que dia a dia van avançant i incorporant noves millores i tècniques noves. La manera de fer i d'ensenyar d'una professora , també ajuda als infants a implicar-se més amb el món virtual o no. Ja que, pot basar tots els temes i aspectes a treballar utilitzant la pissarra digital i buscant imatges o jocs interactius o pot fer-ho mitjantçant fitxes, dinàmiques, llibres,...

Ha estat una classe , molt profitosa i que m'ha despertat molta curiositat i ganes de començar a treballar amb els nens i nenes mitjançant les TIC.  Aquí us enganxo una imatge de l'estada a l'escola Montserrat.

jueves, 15 de diciembre de 2011

SESSIÓ 18 - Dijous 15/12/12

La sessió d'avui l'hem realitzat amb l'Àngels, la qual, ens ha ensenyat a treballar amb un programa nou anomenat Corel Draw. Aquest és semblant al Photoshop amb eïnes del word, és com una mescla i amb aquest pots realitzar nous dibuixos o crear a través d'imatges. Al principi sembla complicat perquè és un programa que ofereix moltes possibilitats, però, a mesura que hi vas treballant se't va fent més senzill. 
Ha estat una classe molt profitosa, ja que, considero que tot el que sigui aprendre a treballar amb nous programes per tal, de millorar els nostres coneixements amb les eïnes informàtiques és necessàri  i impressindible. 
Amb aquesta nova eïna de treball es pot realitzar un munt de coses,té moltes possibilitats i t'ajuda a treballar amb facilitat. És per això, que l'Àngels ens ha demanat que realitzem un treball amb 2 fotografies durant el Nadal per entregar-lo tot just arribar de vacances. 
 Aquí en posso un exemple del que hem realitzat avui a l'aula , per tal, de tenir algunes nocions del que es pot fer amb aquest recurs abans de realitzar la feina encomanada. 

martes, 13 de diciembre de 2011

SESSIÓ 17- Dimarts 13/12/12

La classe d'avui, l'hem realitzat a,n en Joan Anton i l'hem destinat a posar en comú i acabar de polir alguns aspectes relacionats amb el treball de les TIC a l'escola, ja que, la setmana vinent el dimarts, l'haurem d'exposar davant de la resta de companys d'aula. Aquesta hora i mitja ens ha servit de molt , perquè hem pogut comentar els nostres dubtes amb el mestre i acabar de repartir-nos la feina entre les persones que componem el grup per tal de fer-la més senzilla la tasca i poder tenir enllestida la feina quan abans millor. 
L'estada a l'escola, va ser estupenda. El nostre grup va fer la intervenció a un col·legi d'Esparreguera que es diu : " MONTSERRAT". En aquesta escola ens van atendre molt bé, ens van ensenyar totes les instal·lacions relacionades amb les eïnes digitals i vam intervenir amb infants de p-3 tot i que la pissarra digital de la classe no funcionava i vàrem tenir que realitzar les activitats a una aula de 5é. 
Vam poder veure moltes de les activitats que realitzen constantment amb la pissarra digital , en el seu dia a dia. Ens van ensenyar activitats d'escriptura de números, de representació de números, de classificació d'objectes relacionats amb números, ordenar lletres, per tal, de formar paraules,....
Va ser una experiència molt gratificant. 


martes, 29 de noviembre de 2011

SESSIÓ 16 - Dimarts 29/11/11

Aquesta sessió l'hem realitzat amb en Joan Antón, i l'hem dedicat a decidir i plantejar el que volíem treballar en el projecte final de l'assignatura. En el nostre cas, treballarem el tema del Nadal amb la pissarra digital i a través d'aquesta utilitzarem diferents recursos i aplicacions com són el Jclic o els projectes telemàtics, entre d'altres. L'hem anomenat , doncs, "Un Nadal Digital ". 

El nostre projecte està pensat per treballar-lo amb infants de p-5 durant una setmana aproximadament.
Hem volgut recalcar molt que no només ens volem centrar en la manera de fer digital, sinó, que estem a favor de seguir treballant alhora amb treballas manuals o deixar que els infants portin material a l'escola relacionat amb la temàtica escollida.

Ha estat una hora i mitja molt aprofitada, ja que, ha servit per acabar de polir les coses que no acabaven de quedar-nos clares i poder aclarar dubtes amb el mestre.

viernes, 25 de noviembre de 2011

SESSIÓ 15 - Dijous 24/11/11

Aquest dijous vam realitzar la sessió amb l'Àngels. Durant aquesta hora i mitja , vam seguir treballant amb el PHOTOSHOP. Amb les fotografies que ens vàrem tirar en parelles en les quals es podien observar diferents angles de visió, vam escollir una imatge frontal, per tal, de treballar la rotació i inversió de la imatge amb la finalitat d'aconseguir un marc de fotos amb 3 imatges diferents. La real, una amb les dues parts esquerres de la cara i l'altre amb els dos perfils drets de la dreta. Realment queden unes imatges molt curioses i gracioses.

A nivell personal , considero que aquesta eïna em pot servir en un futur per arreglar imatges de mala qualitat i poder penjar-les al meu blog o a webs de l'escola, o si més no imatges que serviràn per a powers als meus alumnes o per incorporar a les fitxes.

A continuació penjo el resultat :

miércoles, 23 de noviembre de 2011

SESSIÓ 14 - Dimarts 22/11/11

Bona tarda,
aquesta hora i mitja de classe que hem fet amb en Joan Anton, l''hem dedicat a realitzar exposicions en petit grup. És un treball que s'ha anat realitzant durant aquestes dues últimes setmanes.  Les presentacions, doncs, consistien en explicar diferents estratègies ,mètodes i capacitats, per treballar les TIC i les TAC a l'escola amb els infants, alhora que es mostraven els objectius que aquests projectes i aplicacions desenvolupen dins del cúrriculum escolar dels infants. 

En el cas del meu grup hem desenvolupat el tema referent a la competència del currículum : " Aprendre a conviure i habitar el món", en el qual, ens presenten un seguit d'estratègies com són el vídeo, l'audio, els projectes telemàtics i el Jclic. Els nostres companys ens han presentat altres eines com per exemple : la pissarra digital, els blogs, l'ús habitual de l'ordinador a les aules,...

Ha estat una sessió molt interessant, ja que, considero que totes aquestes estratègies que estim aprenent avui, ens serviràn per treballar-les l'endemà amb els nostres futurs alumnes, com he comentat moltes vegades en les meves intervencions en aquest bloc, penso que una bona mestra ha de tenir una bona formació i sobretot en aquest món internauta , perquè és el nostre futur. A nivell personal, estic convençuda que l'escola ha canviat molt durant aquests anys, però , encara ara, canviarà molt més i no tindrà res a veure amb l'escola que jo de petita vaig conèixer. És per això, que he d'aprofitar per formar-me al màxim , agafant totes les oportunitats que se'm presenten per aprofundir més en aquest món, perquè estic segura que els infants que creixen dominen molt més que no pas la gent de la meva generació aquesta eïna tant valuosa com és el món virtual. 

Penso que és molt més fàcil pels infants poder veure exemples a l'aula del que se'ls està explicant a través de power points, vídeos, diapositives o  escoltar al moment sorolls que estem treballant a l'aula. Totes aquestes facilitats abans no les teniem, i crec que les hem d'aprofitar al màxim. 
Per acabar us deixo un link d'un vídeo que vam voler posar a la nostre exposició, però no es va poder veure.
Espero que us agradi. http://www.youtube.com/watch?v=EFfRFXFgRG4